26e April

Min häst var helt galen idag. Vet inte vad som har hänt med honom. Vi skulle rida ut och Linnea börjar galoppera och vi travar efter. Men istället för att trava fint efter så krymper hela hästen ihop och skuttar fram och försöker trava samtidigt? Sen ska jag rida före och då börjar han resa sig. Han vägrar att ens stå still. Vi försöker trava igen men då försöker han trava och resa sig samtidigt och kryper ihop. Saktar av och han börjar resa sig direkt. Och nu gjorde han det HÖGT också, sen ner och sen upp igen och sen skjuter han iväg sitt livs första bakut! Sen så börja jag tjaffsa emot varje gång han ställde sig sen så fort jag råkade släppa på tygeln så gjorde han sig ett försök att ställa sig upp. Efter mycket tjaffs så började han lugna ner sig sen. Och kunde stå stilla och inte röra sig ur fläcken fören jag sa till. Så i slutet av passet i ridhuset gick han fint och lyssnade bra på skänkeln. Men där innan vette tusan vad som tog åt han.

Jag är trött efter allt som har hänt idag så blir nog att lägga sig tidigt!



Hihi hur kan man bli arg på en sån här sötsak? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0