Dagens Ridpass

Idag gick det väl sådär, i början i trav och skritt gick det bra. Det blev tempoväxlingar och red mycket i traven. Men nu efter att man har ridit en "vanlig" häst som både kan skritta trava och galoppera vanligt. Och sen sätter sig på min lilla travare igen så känner man vilken skillnad det är. Och man känner Pinnens fel som man inte tänkt på förut. Men nu känner jag verkligen hur han inte alls arbetar med bakbenen. Dom är ett par stela pinnar som bara följer efter.
Skulle testa att galoppera och han stressade upp sig. Och det 3 eller 4 första stegen är bra sedan faller han in i korsgalopp sen bryter han av. Samma visa varje gång de senaste gångerna. Så måste verkligen ta tag i det och träna med det. Mikaela fick sitta upp och prova galoppera honom. Samma sak där han rusar som om han skulle dö imorgon.

Sen orkade jag inte mera så jag travade av honom och skritta ut en stund. Får ta mig en riktigt funderare hur jag ska lösa det här
NÅGON SOM HAR TIPS ELLER NÅGRA BRA ÖVNINGAR!?


What to do?

Kommentarer
Postat av: daniella

Lilleman är också sån ibland att han skall springa fort, men försök ta tag i hästen så den riktig sätter sig på haserna typ o tvärnitar så att den fattar att de e du som bestämmer. Gör det bara ibland^^ o rid på cavaletti med kort avstånd så den måste korta stegen. Det kan vara en cavaletti serie på 10-12 bommar lixom ;)



vet inte om de funkar på din men de e ett tipps =)

2010-04-16 @ 12:22:19
URL: http://hockeydella.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0