Dagens ridpass

Idag var det våran andra och sista dag på dressyrkursen. I början gick det inte alls bra, jag var irriterad och det gjorde att jag inte kunde slappna av i ridningen. Så vi blev inte överens. Hon gick högt med huvudet och jag var lite otydlig i min rörelser. Pappa filmade också när vi red, så nu när jag sett hur jag ser ut när jag rider så skäms jag. Jag ser jätte arg ut, verkligen jätte arg! Men jag är koncentrerad på vad jag och hästen gör. Nu vet jag också vad jag måste förbättra. Jag la märke till att min häl åker jätte lätt upp så måste tänka på att trampa ner ordentligt med foten. Sen också att räta upp mig och kolla framåt! Att jag måste korta mina tyglar och mina ben måste vara mera stilla.

Men bara att träna nu under sommaren. Sedan ska jag testa att rida med ett kortare spö eftersom hon är väldigt rädd för det långa spöet. Vi tror hon blivit slagen eller något för så fort jag ska byta spö hand så blir hon jätte rädd.

Hade tänkt att visa filmen men det går inte att lägga in filmerna i movie maker och vet inte hur man lägger upp på Youtube. Men får försöka fixa för skulle vara kul att få lägga upp den i bloggen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0