Dagens ridpass

Börja med att skritta fram ute och sedan red vi i paddocken. Hon var väldig okoncentrerad i början och skulle kolla på allt som var omkring istället för att koncentrera sig på mig. Men i slutet vad hon riktigt fin och trött! Sen så stod det tre olika hinder framme. Ett plank, ett kryss och ett liknande grind hinder.


Vi övade på att byta galopp över hindret, jag vet basic men det gick skit bra iaf. Sen hoppade vi en kort bana som bilden ovan. Först över planket sedan göra en volt och komma på krysset. Byta galopp och rida en volt och komma på "grinden". Det ända var att hon kom in i fel galopp efter planket så vi fick bryta av och fatta ny galopp annars gick det jätte bra! Hon hoppar som en gudinna och jag längtar massor tills vi kommer ut på tävlings banorna. Det bästa av allt är att jag inte känner mig rädd på henne för hon hoppar allt. En riktig läromästare! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0