Fina Bellefleur

Igår blev det ingen ridning p.g.a att jag spenderade hela dagen på strömsholm och sedan fick solsting och mådde inte så värst bra. Red därför igenom henne idag. Fick rida på mitt tredelade bett idag eftersom mitt andra silikonbett har i princip gått av på mitten. Vet inte hur det blivit så men ska försöka få ett nytt imorgon.

Men ridningen gick iaf jätte bra även med det bettet. Träna mycket i skritt och trav med serpentiner och volter och temoväxlingar. Sedan gick vi över till galoppen och red även där mycket med volter och tempoväxlingar. Måste verkligen träna med övergångar på henne eftersom hon har lätt att börja "springa" när man saktar av från galoppen. Och när man fattar galopp så travar hon ett par steg och sedan faller in i galoppen.

Kommentarer
Postat av: mikeli

prova att raspa tänderna på henne, det kan vara därför silikonbettet gått av. jag har oxå silikon till lizzy och läste innan att det är viktigt att tänderna är utan vassa kanter så det inte går sönder eftersom det är så känsligt. så prova det! :)

2010-06-08 @ 15:50:12
URL: http://mikeliii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0