min prins♥

Det har varit en lång och jobbig dag. Ville bara lägga mig ner och smälta in i jorden. Så har jag känt hela dagen. Men dagen slutade bra ändå. På söndag åker vi och hämtar hem min nya häst! :) Bilder och information kommer på söndag. Känns jätte kul och spännande.

Så har nu bestämt mig för att lämna ut min prins på foder derför att han inte räcker till mina mål. Så känner nu att han kan komma dit där han trivs och används till precis det han tycker om. Att bara ta det lugnt, njuta av livet, ridas i skogen och några lättare pass i paddocken. Så har derför tagit detta beslut efter mycket betänketid. Känns som att man säljer sin bästa vän. För det är precis det han är en bästa vän. Som finns där med sin mjuka och lena mule som tröstar mig när jag är ledsen. Han är så lugn som att han vore säga att allt är okej. Precis som att han förstår hur jag känner. Åh vad jag älskar min kille och det är just derför jag har tagit det här beslutet för jag vet att det kommer bli bra för oss båda.

Tänker jag tillbaka 2 och ett halvt år så handlade mina nätter om att ligga vaken och tänka på dig. Hur vacker och snygg jag tyckte du var. Jag ville så gärna sitta på din rygg. Fatta vad glad jag blev då när jag fick höra att jag skulle rida på dig. Trodde aldrig att det skulle hända. Du var ett litet krutpaket och du spände hela din kroppp för du var lika spänd och nervös som jag var. Men det var en riktigt härlig upplevelse att få uppleva en liten dröm. Sedan står jag här efter 2 och ett halvt år senare och har dig i min famn. Du är min egna häst och så mycket minnen som vi skapat tillsammans och så mycket som jag har lärt känna dig. Jag vet exakt hur du funkar från hov till öron. Våran härliga ridtur idag när jag red barbacka och din värmande päls mot mig. Tänker "vad fan har jag gjort? Här står min drömhäst precis framför näsan på mig men allt jag gör är att släppa det" och jag kan knappt svara på min egna fråga. Men det kommer bli bra, jag känner det på mig. Jag älskar dig min fina pojke! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0