14e Oktober

Här om dagen stod jag och borstade min häst som vanligt innan jag skulle rida. Tills jag kommer till rumpan och tanken slår mig. Jag backar tillbaka två steg och granskar min häst. Jag upptäcker då hur fin hon har blivit, rumpan var en aning trekantig i början, hon var smal både runt mage och hals. Nu har hon en rund rumpa, tjock på magen och bredare hals.

FÖRE:



NU:





Ridpasset gick till en början inte så bra igår. Hon var framtung och jag blev stum i handen. Vilket jag verkligen måste jobba med att få bort. Försökte att bli mjukare i handen och då blev hon lättare i handen också och då jobbade hon på väldigt fint.

Idag kommer hovslagaren ut och sen blir det nog att strunta i hoppträningen idag och hoppa på egen hand. Eftersom jag känner att jag behöver jobba mera på kommunikationen mellan mig och Bella. Jag blir väldigt spänd när jag rider med andra i grupp, så tänkte ta det i egen takt idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0