uppdatering om mitt liv

Har nog haft en av de galnaste helgerna på länge, men den har varit super trevlig också! Så efter den här helgen tar jag en paus från alkoholen några veckor framåt. Ska försöka att fokusera på träningen och skolan sista månaden nu innan studenten! Har ju för första gången någonsin fått IG i ett ämne, men efter att ha kompleterat och fått MVG på uppgifterna så känns det lite bättre. Har även gjort framsteg med hästen de senaste veckorna vilket har fått mig på toppen humör, både inom ridning och hantering. Från att ha haft problem med att få in henne i hagen och varit hård i munnen och stel. Till att (detta är framsteg när det gäller min häst pga sitt stoiga humör...) kunna stå och klappa henne i hagen utan att hon drar iväg, gnäggar och kommer fram till grinden vid intag, leda in henne utan grimma, ha henne lös i stallgång och utanför hagen. Blivit jätte mjuk vid ridningen och mer lyhörd när det gäller hoppning. För ett halvår sedan hade jag problem med att hoppa banor på 80 cm... Nu hoppar vi hinder på 1.10 och 1.20 utan problem! :-) Hon är en sann läromästare min häst! 

Kände bara för att uppdatera lite..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0